Informace

Co znamenají čísla na pneumatice

Popis

Specifikace

205

nominální šířka pneumatiky v milimetrech (205 mm)

55

poměr nominální výšky pneu k nominální šířce v procentech=profil pneumatiky v % šířky (55%)

R

typ konstrukce kostry ("R" radiální, "D" diagonální, "B" bias belted)

16

nominální průměr příslušného disku v palcích-vnitřní průměr pneu 16"

91

index nosnosti (numerický kód "91"=615kg) dle tabulky (viz.níže)

V

index rychlosti (kód abecedy "V"=240km/h) dle tabulky (viz.níže), používané pneumatiky by měly mít vždy stejný nebo vyšší rychlostní index, než je nejvyšší povolená konstrukční rychlost automobilu (dle TP), čím vyšší index rychlosti, tím je směs pneumatiky měkčí (aby pneu měla lepší přilnavost při vyšších rychlostech) a je většinou použito tužší kostry bočnice pro lepší vedení

TUBELESS

TUBELESS = bezdušová / TUBETYPE = dušová

M+S

MUD+SNOW (=bláto+sníh) pneu určená pro zimní provoz

RF

REINFORCED = zesílená kostra

ostatní

- šipka symbolizující směr otáčení 
- upozornění na druh materiálu a počet vrstev na běhounu (Tread) a na boku (Sidewall) 
- DOT kód-označení, které vydává americký dopravní úřad a poskytuje informaci o závodě, kde byla pneumatika vyrobena a o jejím provedení, poslední tři čísla jsou vyhrazena pro vyznačení týdne a roku výroby (např.číslo 529 značí, že pneumatika byla vyrobena v 52.týdnu roku 1999) 
- označení TWI (Tread Wear Indicator) připomíná umístění značky signalizující, že vzorek běhounu je již ojetý 
- označení FR (=flange rib) ochrana alu ráfku před poškozením při najetí k obrubníku